Proces van aanmelding tot behandeling

Op deze pagina wordt beschreven hoe het proces van aanmelding tot behandeling in zijn werk gaat bij Innova GGZ.

Openingscontact

Als je je aanmeldt bij Innova GGZ hebben wij altijd een verwijzing nodig. Je huisarts kan deze verzorgen, dit mag eventueel ook via Zorgdomein.

Wij proberen altijd binnen maximaal 2 weken contact met je op te nemen om je dossier te openen en aan te vullen. Wanneer je dossier volledig is, dan plannen wij een screening met je in.

Screening

Een screening is altijd via beeldbellen en duurt maximaal een half uur. Eén van onze behandelaren neemt dan contact met je op om dieper in te gaan op je hulpvraag en je voorkeuren voor behandeling te bespreken.

Op deze manier proberen wij de intake direct bij de zorgverleners in te plannen die het beste bij je passen. 

Intake

Wanneer de screening is gedaan, neemt onze zorgadministratie contact met je op om een intake te plannen. Een intake is in principe altijd bij ons op locatie (tenzij er goede redenen zijn om daar vanaf te wijken) en vindt vaak plaats bij twee zorgverleners, soms volstaat een zogenoemde mono-intake (met één hulpverlener). 

Adviesgesprek

Wanneer de intake heeft plaatsgevonden, wordt jouw casus besproken in een multidisciplinair overleg om tot de juiste behandelaanpak te komen. Er wordt vervolgens een adviesgesprek met je gepland om ons voorstel met je te bespreken en samen met jou tot een eerste behandelplan te komen

Behandeling

De behandeling gaat vervolgens van start, waarbij je altijd een zogenoemde regiebehandelaar hebt en medebehandelaar(s) die samen jouw behandelteam vormen. Soms kan het nodig zijn om nog aanvullende diagnostiek te doen voordat we met de daadwerkelijke behandeling starten, soms kan dit ook parallel aan elkaar lopen. In overleg met je behandelaren wordt met enige regelmaat (afhankelijk van de intensiteit van de behandeling, maar in het eerste jaar vaak iedere drie maanden) een behandelplanevaluatie gepland met jou en het behandelteam.